Karabük Üniversitesi 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Ek Yerleştirme Kayıt Duyurusu

Karabük Üniversitesi 
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı
Ek Yerleştirme Kayıt Duyurusu



Üniversitemizi tercih ederek kayıt hakkı kazanan değerli öğrencilerimizi tebrik eder, başarılı bir eğitim öğretim dönemi geçirmelerini temenni ederiz.
 

Adaylar 
25-27 Eylül 2024 (Çarşamba-Perşembe-Cuma) tarihleri arasında e-devlet üzerinden elektronik (e-kayıt) kayıt işlemlerini yapabileceklerdir.
 
Belirtilen tarihlerde e-kayıt işlemlerini yaptıramayan/yaptıramayan, e-devlet sisteminde lise mezuniyet bilgisi bulunmadığından dolayı e- kayıt yaptıramayan ve kayıt için özel şart aranan programlara yerleşen adayların kayıtları;
25-26-27-30 Eylül 2024 (Saat 17:30'a kadar) tarihlerinde aşağıda belirtilen kayıt yerlerinde gerçekleştirilecektir. Bu şeklide kayıt yaptıracak adayların kayıt için şahsen müracaatta bulunmaları gerekmekte olup, kayda gelmesini engelleyen askerlik, hastalık, tutukluluk vb. mücbir sebeplerin varlığı halinde noter vekâleti yoluyla da kayıt yaptırabileceklerdir.
 
E-devlet üzerinden kayıt yapılabilmesi için adayların e-devlet şifresine sahip olmaları gerekmekte olup, e-devlet şifresi PTT şubelerinden temin edilebilmektedir.
 
E-kayıt Nasıl Yapılır?
Tıklayınız…
 
E- devlet üzerinden kayıt yaptırmak için
 tıklayınız…
 
E-devlet üzerinden kaydını tamamlayan öğrencilerden herhangi bir belge talep edilmeyecek olup, isteyen öğrenciler e-devlet üzerinden kaydolduklarını gösterir barkotlu çıktı alabileceklerdir. E-devlet üzerinden kaydı tamamlanan öğrencilerin kayıt işlemleri için ayrıca Üniversitemize başvurmalarına gerek bulunmamaktadır.

* Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.

 ** Üniversiteler gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

Şahsen kayıt müracaatında bulunan öğrenciler, lise diplomasının aslını kayıt görevlilerine ibraz etmek zorunda olup, yapılan kontrol sonucunda lise diplomasının aslı öğrenciye iade edilecektir.


Kayıt için özel şart aranan programlar için 
tıklayınız…

Kayıt yerleri için tıklayınız…
 
Öğrenci numaranızı öğrenmek için 
tıklayınız…
  
ÖĞRENCİ KATKI PAYI / ÖĞRENİM ÜCRETLERİNİN ÖDENMESİ

Önemli!!!  Birinci öğretim programlarına yeni kayıt yaptıran öğrenciler (başka bir yükseköğretim kurumunda kaydı bulunmamak şartıyla) öğrenci katkı payı ödemeyecekler ve sadece ders alma işlemlerini yapacaklardır.
Öğrenci katkı payı / öğrenim ücretlerinin ödenmesi işlemlerinin
25-30 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi gerekmektedir.


Öğrenci katkı payı/öğrenim ücretleri;
- T.C. Ziraat Bankası ATM’lerinden,
- T.C. Ziraat Bankası İnternet Şubesi üzerinden ve
- T.C. Ziraat Bankası Mobil Uygulamalarından yatırılacaktır.
- T.C. Ziraat Bankası ATM’lerinden “Kartsız İşlemler” menüsü altındaki Üniversite veya Eğitim Ödemeleri / Anlaşmalı Üniversiteler / İl Plaka Kodu (78) / Karabük Üniversitesi seçilerek yapılabilecektir.
- İnternet Şubesi ve Mobil Uygulamalardan ise, “Eğitim” menüsü altındaki “Üniversite Harç ve Sınav Ödemelerinde yer alan Karabük Üniversitesi seçilerek yapılabilecektir.

DERS ALMA İŞLEMLERİ
Ders alma işlemlerinin
25 Eylül -01 Ekim 2024 (Saat 16:30) tarihleri arasında öğrencilerimiz tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Yapılan ders almalara ilişkin danışman onayları 01 Ekim 2024 saat 23:59'a kadar tamamlanacaktır.
 
Ders alma işlemleri Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapılacaktır.
Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) giriş yapmak için tıklayınız…
Ders Kayıt İşlemleri Kılavuzu için
tıklayınız...
Ön Lisans ve Lisans Akademik Takvim için tıklayınız...
- Hazırlık sınıfında öğrenim görecek öğrenciler Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) üzerinden hazırlık sınıfını seçerek ders alma işlemi yapacaklardır.
- Ders alma işleminin danışman tarafından onaylanabilmesi için Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) öğrencinin Ders Kesinleştirme işlemi yapması gerekmektedir.
- Öğrenci Katkı Payı/Öğrenim Ücreti yatırması gerekenler ücretlerini yatırmadan ders kesinleştirme yapamazlar.
- Ders kesinleştirmek için sırasıyla Kontrol Et ve Kesinleştir butonlarına basılması gerekmektedir.
- Ders alma işlemlerine ilişkin danışman onayları
01 Ekim 2024’e (Saat: 23:59) kadar devam edecektir. Akademik Danışman onay işlemi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılmaktadır.
Önemli !!! 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı derslerinin
16 Eylül 2024 tarihi itibarıyla başladığı göz önünde bulundurularak adayların kayıt işlemlerini ve ders alma işlemlerini ivedilikle gerçekleştirmeleri gerekmektedir.
 
Üniversitemiz Akademik Takvimleri için 
 tıklayınız…
 
Öğrencilerimizin yemekhane hizmetlerinden faydalanabilmesi için aşağıdaki linkte verilen işlemleri gerçekleştirmesi gerekmektedir.
Ayrıntılı bilgi için
tıklayınız…
 
Ders Muafiyet işlemleri; 
 
(1) Öğrenciler; Ders Muafiyet Talep Formuna (Ek-1) muafiyetini talep ettikleri derslerini yazarak, Not Durum Belgesi (transkript), ders içeriklerinin aslı veya onaylı örneğini ekleyerek şahsen veya posta yoluyla ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe teslim ederler. Posta sürecinin takibinden ve başvuru evraklarının akademik birime ulaşmasından öğrenci sorumludur.
(2) Muafiyet ve intibak başvurularını; Üniversitemize kayıt yaptıran öğrenciler, kayıt yaptırdıkları günü takiben 7 (yedi) iş günü içerisinde yaparlar.

Ders Muafiyet Talep Formu (Ek-1) için
 tıklayınız...

Diğer İşlemler;


Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini,
31 Aralık 2024 tarihi mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihi mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
 
Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programında öğrenim görülemeyeceğinden bu durumda olan adayların kazandıkları programa kayıt yaptırabilmeleri için kayıtlı oldukları programdan ilişiklerini kesmeleri gerekmektedir. 
 
Programlardan birinin örgün diğerinin açık veya uzaktan öğretim olması şartıyla aynı anda iki ön lisans veya iki lisans programında öğrenim görme konusunda herhangi bir engel bulunmadığından dolayı bu durumdaki öğrencilerin kazandıkları programa kayıt yaptırmak için diğer programdaki kaydını sildirmelerine gerek bulunmamaktadır.
 
Ön lisans programına kayıtlı öğrencilerin lisans programlarına, lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin ön lisans programlarına kayıt yaptırmalarında bir engel bulunmamaktadır.
 
Zorunlu yabancı dil (İngilizce) hazırlık sınıfı bulunan (%30 veya %100 İngilizce) programlara kayıt yaptıran adayların Yabancı Dil Seviye Belirleme Sınavı ve Yabancı Dil Muafiyet Sınavı ile ilgili olarak Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü web sayfasındaki
 (http://sfl.karabuk.edu.tr/tr) duyuruları takip etmeleri gerekmektedir.
 
İlahiyat Fakültesi İlahiyat Programına kayıt yaptıran adayların Üniversitemiz İlahiyat Fakültesi web sayfasındaki
https://ilahiyat.karabuk.edu.tr/index.aspx duyuruları takip etmeleri gerekmektedir.
 
Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi ve yurt konusunda ayrıntılı bilgi için de Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Müdürlüğüne başvurmaları gerekmektedir.


Önemli Not: 2024-YKS kayıt işlemlerinde 34 yaşını tamamlamış kadınlar için ayrılan kontenjandan yararlanarak bir yükseköğretim programına yerleştirilenlerden herhangi bir lisans programından mezun olduğu tespit edilenler ile ön lisans programlarına yerleşenler için ön lisans programından mezun olduğu tespit edilenlerin ilgili yükseköğretim kurumu tarafından kayıtları yapılmayacaktır. Bu adaylar yerleştirmeden doğan tüm haklarını kaybedeceklerdir.