2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı DGS Kayıt Duyurusu
Üniversitemize 2024-2025 Eğitim Öğretim yılında DGS ile kayıt hakkı kazanan Adaylarımız;
 
E – DEVLET ÜZERİNDEN KAYIT İŞLEMLERİ
 
E-kayıt yaptırmak isteyen adaylar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının e-devlet kapısı üzerinden sunduğu "Üniversite E-Kayıt" uygulamasını tıklayarak, https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresi üzerinden  02-07 Ekim 2024 saat 23:59'a kadar elektronik kayıt işlemlerini gerçekleştirebilecektir.

Elektronik kayıt yapan adayların, ders kayıt işlemlerinde sorun yaşamamaları için e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine dair yazıyı ekranda görmeleri gerekmektedir.
 
E-devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerden herhangi bir belge talep edilmeyecektir.
 
ŞAHSEN MÜRACAAT İLE KAYIT İŞLEMLERİ
 
Şahsen müracaat ederek yapılacak olan kayıtlar ise 02-09 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt için adayın şahsen müracaat etmesi gerekmekte olup, adayın kayda gelmesini engelleyen askerlik, hastalık, tutukluluk ve benzeri mücbir sebeplerin varlığı halinde bu durumlarını belgelemek kaydıyla vekalet yoluyla kayıtları alınacaktır.

DGS kayıtları Üniversite (Merkez Kampüs) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır.

Kayıt müracaatında adaylar ön lisans diplomasının aslını kayıt görevlilerine ibraz etmek zorundadır.

Adaylardan kayıt esnasında onaylı not durum belgesi (transkript) ve onaylı ders içerikleri de talep edilecek olup, bu belgeleri ilgili Akademik Birimlere ibraz etmeyen adayların kayıtları yapılacak ancak ders muafiyetleri yapılmayacaktır.

2024-2025 Eğitim Öğretim yılında Üniversitemize DGS ile kayıt yaptıran öğrencilerden ders muafiyet talebinde bulunacak olanların kayıt yaptırdıkları tarihten itibaren en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe onaylı not durum belgesi (transkript) ve onaylı ders içerikleri ile muafiyet başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilmeyecektir.)

ÖNEMLİ: 2024 Dikey Geçiş Sınavı Şartlı Kayıt; 2024 Dikey Geçiş Sınavı yerleştirme sonuçlarında belirtilen kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2024 DGS'de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılı bahar dönemi başlangıcına kadar geçici kayıt yaptırabilmelerine bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtlarının silinmesine Yükseköğretim Genel Kurulunun 22 Ağustos 2024 tarihli toplantısında karar verilmiştir.
 
ÖĞRENCİ KATKI PAYI / ÖĞRENİM ÜCRETLERİNİN ÖDENMESİ
Önemli!!!  Birinci öğretim programlarına yeni kayıt yaptıran öğrenciler (başka bir yükseköğretim kurumunda kaydı bulunmamak şartıyla) öğrenci katkı payı ödemeyecekler ve sadece ders alma işlemlerini yapacaklardır.
Öğrenci katkı payı / öğrenim ücretlerinin ödenmesi işlemlerinin 02-09 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi gerekmektedir.


Öğrenci katkı payı/öğrenim ücretleri;
- T.C. Ziraat Bankası ATM’lerinden,
- T.C. Ziraat Bankası İnternet Şubesi üzerinden ve
- T.C. Ziraat Bankası Mobil Uygulamalarından yatırılacaktır.
- T.C. Ziraat Bankası ATM’lerinden “Kartsız İşlemler” menüsü altındaki Üniversite veya Eğitim Ödemeleri / Anlaşmalı Üniversiteler / İl Plaka Kodu (78) / Karabük Üniversitesi seçilerek yapılabilecektir.
- İnternet Şubesi ve Mobil Uygulamalardan ise, “Eğitim” menüsü altındaki “Üniversite Harç ve Sınav Ödemelerinde yer alan Karabük Üniversitesi seçilerek yapılabilecektir.

DERS ALMA İŞLEMLERİ
Ders alma işlemlerinin 02-10 Ekim 2024 (Saat 16:30) tarihleri arasında öğrencilerimiz tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Yapılan ders almalara ilişkin danışman onayları 10 Ekim 2024 saat 23:59'a kadar tamamlanacaktır.
 
Ders alma işlemleri Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapılacaktır.

Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) giriş yapmak için tıklayınız…

Ders Kayıt İşlemleri Kılavuzu için tıklayınız...

Ön Lisans ve Lisans Akademik Takvim için tıklayınız...

- Hazırlık sınıfında öğrenim görecek öğrenciler Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) üzerinden hazırlık sınıfını seçerek ders alma işlemi yapacaklardır.

- Ders alma işleminin danışman tarafından onaylanabilmesi için Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) öğrencinin Ders Kesinleştirme işlemi yapması gerekmektedir.

- Öğrenci Katkı Payı/Öğrenim Ücreti yatırması gerekenler ücretlerini yatırmadan ders kesinleştirme yapamazlar.

- Ders kesinleştirmek için sırasıyla Kontrol Et ve Kesinleştir butonlarına basılması gerekmektedir.

- Ders alma işlemlerine ilişkin danışman onayları 01 Ekim 2024 Saat: 23:59'a  kadar devam edecektir. Akademik Danışman onay işlemi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılmaktadır.

Önemli !!! 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı derslerinin 16 Eylül 2024 tarihi itibarıyla başladığı göz önünde bulundurularak adayların kayıt işlemlerini ve ders alma işlemlerini ivedilikle gerçekleştirmeleri gerekmektedir.
 
Üniversitemiz Akademik Takvimleri için  tıklayınız…
 
Öğrencilerimizin yemekhane hizmetlerinden faydalanabilmesi için aşağıdaki linkte verilen işlemleri gerçekleştirmesi gerekmektedir.
Ayrıntılı bilgi için tıklayınız…
 
Ders Muafiyet işlemleri; 
 
(1) Öğrenciler; Ders Muafiyet Talep Formuna (Ek-1) muafiyetini talep ettikleri derslerini yazarak, Not Durum Belgesi (transkript), ders içeriklerinin aslı veya onaylı örneğini ekleyerek şahsen veya posta yoluyla ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe teslim ederler. Posta sürecinin takibinden ve başvuru evraklarının akademik birime ulaşmasından öğrenci sorumludur.

(2) Muafiyet ve intibak başvurularını; Üniversitemize kayıt yaptıran öğrenciler, kayıt yaptırdıkları günü takiben 7 (yedi) iş günü içerisinde yaparlar.

Ders Muafiyet Talep Formu (Ek-1) için tıklayınız...


Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programında öğrenim görülemeyeceğinden bu durumda olan adayların kazandıkları programa kayıt yaptırabilmeleri için kayıtlı oldukları programdan ilişiklerini kesmeleri gerekmektedir. 
 
Programlardan birinin örgün diğerinin açık veya uzaktan öğretim olması şartıyla aynı anda iki ön lisans veya iki lisans programında öğrenim görme konusunda herhangi bir engel bulunmadığından dolayı bu durumdaki öğrencilerin kazandıkları programa kayıt yaptırmak için diğer programdaki kaydını sildirmelerine gerek bulunmamaktadır.
  
Zorunlu yabancı dil (İngilizce) hazırlık sınıfı bulunan (%30 veya %100 İngilizce) programlara kayıt yaptıran adayların Yabancı Dil Seviye Belirleme Sınavı ve Yabancı Dil Muafiyet Sınavı ile ilgili olarak Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü web sayfasındaki (http://sfl.karabuk.edu.tr/tr) duyuruları takip etmeleri gerekmektedir.
  
Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi ve yurt konusunda ayrıntılı bilgi için de Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Müdürlüğüne başvurmaları gerekmektedir.